Drodzy uczniowie , ponieważ uczę w większości grup, a nie do wszystkich mam e-maile klasowe , wybrałam kontakt z Wami przez stronę internetową szkoły. Oto zadania dla Was z jęz. francuskiego:

Klasy III i chętni z klas II : Proszę wysłuchać wywiadu z Céline Dion https://www.youtube.com/watch?v=ULJJ9qEKEJw i odpowiedzieć na pytania :

1) Quel titre ( et pourquoi) porte le dernier album de Céline Dion?
2) Sa tournée mondiale en 2020 est prévue pour combien de villes ?
3) Quand a-t-elle présenté son premier enfant au public (date) .C’était pour quelle occasion?
4) Combien d’enfants a-t-elle actuellement?
5) En quelle année Céline Dion , a -t-elle apparu pour la première fois à la télé ? Elle avait alors quel âge?
6) Comment Céline Dion définit-elle son mari décédé René Angélil? (4 traits de caractère)
7) Dans quel domaine s’est-elle particulièrement lancée après la mort de son mari ( film, mode, mise en scène, biographie…)?
8) Pourquoi est-ce qu’elle était fort protégée pendant la cérémonie des Oscars en 1998?(elle chantait alors la célèbre chanson de “Titanic”)
9) La rencontre avec quel artiste français a profondément marqué/ bouleversé sa carrière en 1994?
10) Qu’est-ce qu’elle pense du show-business?
Klasy I : Projekt : Le top des personnalités francophones
Etap I – Proszę poszukać w internecie nazwisk czterech znanych osób z frankofońskiego obszaru językowego;
Etap II – Proszę sklasyfikować te osoby według następujących dziedzin :
-artistes (chanteurs, acteurs, écrivains, peintres…)
-sportifs
-personnages historiques
-autre (couturiers, mannequins, scientifiques…)
Etap III – Dla każdej osoby proszę przygotować:
a) kartę identyfikacyjną - une fiche-portrait według punktów:1) nom , 2) prénom, 3) dates importantes , 4) profession, 5) pays, 6) raisons de sa célébrité
b) fotografie
c) element multimedialny ( piosenka , video, ..)
Etap IV – Proszę wybrać sposób prezentacji : prezentacja multimedialna , plakat, inscenizacja …. ( 8 minut maksymalnie w języku francuskim i polskim)
Można zaplanować pracę w grupach (4-5 osób)
Klasy II : Proszę o wysłuchanie piosenek Papaoutai ( Stromae) oraz Tourner dans le vide ( Indila) , zapoznanie się z tekstami tych piosenek oraz wynotowanie i określenie wszystkich znanych Wam form czasownikowych ( tryb, czas , osoba).
Proszę o kontakt na adres e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.                                                                                                                          

Anna Lauks

KONTAKT

REKRUTACJA

ZDALNE NAUCZANIE

ZASTĘPSTWA

PLAN LEKCJI

SAMORZĄD UCZNIOWSKI

DZIAŁ PRZYRODNICZO MATEMATYCZNY

DZIAŁ
HUMANISTYCZNY

DZIAŁ
JĘZYKÓW OBCYCH

DZIAŁ SPORTOWY

DZIAŁ
ARTYSTYCZNO-
KULTURALNY

PLANETARIUM

SZUKAJ