W dniach 16 – 20 bieżącego roku uczniowie naszej szkoły (m. in. klasy 2a, 3b, 3f) wzięli udział w wycieczce do Wilna.

W pierwszym dniu wycieczki zwiedziliśmy Pałac Branickich w Białymstoku oraz meczet i cmentarz tatarski w Kruszynianach. Następnie zakwaterowani w jednym z hoteli w Supraślu, czekaliśmy na dzień następny.

We wtorek byliśmy w Muzeum Ikon Prawosławnych, które mieściło się zaraz obok naszego hotelu. Po zwiedzaniu udaliśmy się w dalszą drogę na Litwę. Po przyjeździe do Wilna i zakwaterowaniu w Green Vilnius Hotel wybraliśmy się podziwiać wileńskie Stare Miasto nocą.

W środku naszej wycieczki wraz przewodnikiem  podziwialiśmy najciekawsze miejsca w okolicy, np.: cmentarz na Rossie i Stare Miasto – tym razem za dnia. Odwiedziliśmy miejsce,  w którym rozgrywała się cz. III „Dziadów”, obejrzeliśmy interesujące kościoły (m. in. Kościół św. Piotra i Pawła) oraz przyjrzeliśmy się obrazowi Matki Bożej Ostrobramskiej. Wieczorem zmęczeni, ale i zadowoleni, pełni wrażeń wróciliśmy do hotelu.

W czwartek dokończyliśmy podziwianie Wilna: weszliśmy na Górę Trzech Krzyży, a po spacerze zabytkowymi uliczkami trafiliśmy do Republiki Zarzecza – części Starego Miasta, na prawym brzegu rzeki Wilejki. Jest to ulubione miejsce litewskiej społeczności artystycznej, które zdecydowanie przypadło do gustu większości  uczestników naszej wycieczki.
Ostatniego dnia musieliśmy pożegnać ukochane miasto Mickiewicza i wrócić do domu.

Po drodze obejrzeliśmy odrestaurowany zamek księcia Witolda w Trokach i zatrzymaliśmy się na małą przekąskę – kibiny (pieczone pierogi nadziane mięsem, białą kapustą i cebulą). Wieczorem dotarliśmy do domu, przywożąc ze sobą dużo ciekawych fotografii.
Opiekunami na wycieczce byli: p. Izabela Horenda – Kulbat, p. Agnieszka Karwulewicz oraz p. Janusz Błaszczyk.